Wedstrijden / toertochten

Nadat de basisinstructie is afgerond, kun je op verschillende manieren verder met roeien.

Wil je je krachten meten met roeiers van andere verenigingen? Dan kun je in training gaan en deelnemen aan vele wedstrijden die het hele jaar door worden gehouden. Er zijn wedstrijden voor jong en oud, over korte en lange afstanden, alleen of in een ploeg van twee, vier of acht roeiers.

Voor wie niet van wedstrijden houdt maar liever gewoon met zekere regelmaat lekker een stuk wil roeien, zijn de toertochten een prima optie. We roeien niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland (Berlijn) en tegenwoordig ook in België (Gent).

Gent

Boot reserveren voor wedstrijden of toertochten

Het regelen van boten voor een wedstrijd of toertocht wordt gedaan door een Ossa-lid welke voor de betreffende wedstrijd of toertocht is aangewezen als wedstrijdcoördinator. Deze aanwijzing gebeurt door de wedstrijdcommissie of door de Toercommissie. Indien er met een boot van onze eigen vereniging wordt deelgenomen, dan zal de wedstrijdcoördinator een boot en/of botenwagen bij de vlootcommissie (Michael Moore) reserveren.